torsdag 19 maj 2011

Hitta det roliga!

Mitt i allt detta elände måste man hitta det roliga. Jag kan inte påstå att det just nu är speciellt lockande att gå till jobbet, men som tur är har man otroligt trevliga elever och kollegor....:) Och som sagt lite roligheter på det hela uppmuntrar ju, i alla fall för stunden. Så igår var vårt arbetslag bjudna till Berth för god mat och dryck... Och det var verkligen riktigt gott det som vår Berth hade lagat så vi njöt i fulla drag... Det blev så klart en massa prat och skratt också och det behöver vi verkligen just nu.

Vi har under detta år som vi snart jobbat tillsammans vandrat runt ett sväng hos varandra och ätit lite gott och det har varit jättetrevligt. Det är faktiskt himla viktigt att koppla av utanför skolans väggar och prata lite annat än jobb någon gång...



Jag kommer nu ifrån Källeberg där jag under en timme kopplat bort alla tankar, så himla skönt det är....:) Nu har jag visst helt och hållet återgått till ponnyn Mia och det går riktigt bra, vi börjar bli ett team hihi... Elina däremot har tagit över Blomman som jag länge red, men tog lite paus ifrån henne när ryggen bråkade som värst. Hon är stor och ridningen blir bra mycket stötigare än att rida ponny. Elina som inte alls gillar att rida stor häst börjar bli riktigt frälst...:)


Imorgon är det äntligen fredag, sköna fredag..., vad jag ska njuta... Sedan på lördag blir det mer roligheter för vi drar till Stockholm för att återigen se DANS. Det blir liksom mycket sådant nu för tiden. Men så klart roligt att träffa och besöka Johanna o Nicke också. Himla roligt också att Nickes föräldrar ska med och på lördag ska vi alla inkl. Elina gå på MODERNA DANSTEATERN för att se Johanna♥ och hennes klasskamraters slutföreställning (första årets) "Vart är vi snart"....:)


"Det vi verkligen vill, tar vi oss tid för"


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...