söndag 29 maj 2011

MORS DAG!

Idag har jag firat mor♥ och mor har firat sin mor, alltså min lilla söta vimsiga men alltid glada mormor♥...:) Denna trevliga lilla tillställning firades i Hildabo, mammas stuga där också mammas syskon Laila och Lars var och så Leif och Janne och så vi (Elina, Dick o jag) förstås...:)

Mamma fick en härlig somrig jordgubbsskål med jordgubbar i av mig och så grattades som sagt mormor av sina barn med fina presenter och vi firade även morfar som fyllde 93 år i veckan. Min söta morfar♥ som är klar i knoppen men skraltig i kroppen. Han blir så gråtmild morfar min när vi träffas så här...men annars förhållande vis pigg o glad och han gladdes en hel del åt lilla Jeko som han gillar...:) Det är i alla fall alltid lika roligt att träffa dem, numera bor de på Eken och tycker det är roligt att komma ut ibland fastän det kan vara lite jobbigt också... Mormor är inte så klar i knoppen men desto piggare i kroppen, hon är så rolig när hon ALLTID poängterar till Elina och mig att vi har så vackra bruna ögon, precis som jag säger hon...:)

Idag var hon extra fin med nyklippt hår, fina smycken och så satte de på sånt där på läpparna sa hon fast jag har inte sett hur det ser ut haha... man kan inte annat än skratta åt henne så himla go och gla... Det värmer inombords när hon håller mig i handen och tittar mig rakt i ögonen och säger "Åh så fina bruna ögon du har"... Fast visst förstår jag morfar att det är jobbigt när ens käresta är så vimsig att man inte kan föra en normal dialog utan att få tokgalna svar....


Mammas fina morsdag present...


Lilla mormor med sina barn...


Söta lilla mormor...



Massor av kramar till er fina bloggvänner!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...