onsdag 10 juni 2009

Skolavslutning!!!

Idag har vi på A-L skolan haft skolavslutning.... Det var både skönt och sorgligt, för det är alltid slitet så här i slutet på terminen och eleverna hade nu redan en fot i sjuan... De blir tonåringar fort så här på slutet och det var nog dags att lämna dem ifrån sig. Har varit och hälsat på de små treorna som jag ska ha i fyran nästa år. Ska bli jätteskoj att börja om, men till att börja med ska jag bara arbeta halvtid för jag ska läsa Svenska som andra språk den andra halvan på distans i Växjö. Jag fick lite blodad tand på det här med att plugga.

Christina blir avtackad av rektor Isa på Kröngården!!


När vi hade lämnat ifrån oss våra klasser åkte vi ut till Kröngården för smörgåstårta, fika och gemenskap, sedan var det lite blomsterutdelning o.s.v... Efter arbetet idag åkte jag och träffade min "gamla" kolleogor. Vi träffades på Kinarestaurangen i Hultsfred. Där firade jag med plankstek så det blev ingen Kinamat idag. Men alltid lika roligt att träffa Anna, Anders, Christina och Petter och hoppas att vi kommer att fortsätta träffas trots att Christina nu sagt upp sig från A-L och att Anna ska få annat att syssla med nu i höst....

Ha det gott i skolavslutningstider!!!


Kramisar i massor!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...