onsdag 3 juni 2009

Inför student!!

Nu mitt i veckan och jag har gjort mitt på jobbet denna vecka, för nu blir det bara förberedelser inför studenten. Har idag gjort storkok på potatis eftersom jag imorgon ska göra två olika potatissallader, sedan blir det att baka lite tårtbottnar, ska till frissan, göra såser och småhandla lite som saknas. ja, så ser min torsdag ut. På fredag blir det att duka, göra sallad, skära frukter, dekorera tårtan m.m. Johanna kommer hem på torsdag kväll så hon hjälper nog mig på fredag och mamma skulle hjälpa till också. Ser fram emot en blond Johanna igen...

Fortfarande ser inte vädret bra ut, regn och rusk, bläääää.... Det är så ledsamt för det är en utedag, trots att vi ska vara inne så är det mycket som görs ute denna dag. Sitta i en klädd kärra efter traktor i ösregn är inte roligt. Jag håller tummarna för att inte vädret riktigt ska slå in.

Igår när jag gick in på fritidsresors sida och kolade in mina ev. resor till Kreta hade de plötsligt sänkt med dryga 2000 kr, och då fattar ni vem som slog till. Dick och jag åker alltså 2 veckor till Kreta för 11 000. Förra året åkte vi en vecka för 12 000 kr.... Åhhh som jag längtar, bara 22 dagar kvar...

Ha en lugn och skön kväll för det ska jag ha nu!!!
Många kramar Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...