onsdag 17 juni 2009

Lugnet har infunnit sig!

Ja, då har ett lugn infunnit sig hos mig. Trots att det alltid är mycket på göra-listan nu när man är ledig så här i början så känner jag mig lugn. Sommarlovet är den ända tiden på året som jag riktigt kan slappna av. Jag börjar med morgonpromenaden, frukost med kaffe på balkongen när solen skiner, läser tidningen länge, länge, går och småplockar, läser böcker, träffar vänner m.m... Det är riktigt roligt att sitta på vår balkong mitt i stan och se vad som händer i vår lilla stad på sommaren. För det är faktiskt liv och rörelse denna årstid. Tyvärr har vi ett torg som gapar tomt om kvällarna, där kunde det gott ha varit liv och rörelse, men, men....

Jag har också passat på att göra en synundersökning, för jag tänkte skaffa linser nu till sommaren, men se det gick inte. Jag ser alldeles för dåligt på långt håll och skulle jag då ha linser skulle jag inte se på nära håll. Då skulle jag få ha ett par extra läsglasögon, nej... så det fick det bli ett par nya solglasögon med slipade glas istället.

Jag har idag pratat med tre personer som åker till Kreta imorgon så jag kan väl säga att jag längtar lite jag också. Nästa vecka bär det av..., ska bara fira lite svensk midsommar först.


Må gott många kramar från Marie!!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...