onsdag 30 januari 2013

Positiva händelser 2012:)

Jag har i tidigare inlägg skrivit att jag hoppas på att 2013 ska bli ett bättre år än 2012 och det håller jag fast vid, men det var också trevliga saker som hände 2012:) Jag tänkte faktiskt plocka fram det positiva med året 2012...

Våren var som sagt rätt tuff på många olika sätt men flera saker gick ändå åt rätt håll. Det mest glädjande var nog ändå att Johanna klarade den enorma tuffa audition om att få fortsätta sista året på Balettakademin, som alla var tvungna att gå igenom, men Johanna klarade det med BRAVUR:) Och nu till våren blir hon klar professionell dansare:)

                                              Emma Janssons foto

I somras åkte vi också på en fantastisk semester till den otroligt vackra grekiska ön Santorini:) Vi bröt Kreta traditionen och semestrade på en annan grekisk ön, vilket vi verkligen inte ångrar.


 Elina hade en period lite problem med sällskap till Blue, vilket också ordnade sig till slut med både Stik och senare Cherie som också Elina blev ägare till i slutet av sommaren,:)


Det skönaste var nog ändå när allt ordnade upp sig med stugan och det äntligen blev klart att mamma tog över den och marken ner till bryggan:)


I november gjorde jag det jag velat i 12 år, äntligen slog jag slag i saken och tatuerade mig. Och jag är så himla nöjd☺☺☺

I slutet av året flyttade Elina till sin efterlängtade gård på landet med närliggande stall, något hon alltid velat ha:)
                                                                      Emma Janssons foto

I december var vi i Stockholm och såg Johanna spela teater, så himla roligt att se att eleverna på Balettakademin också är otroligt duktiga skådisar:) Johanna spelade hembiträdet Lilly!

Ja när man väl tänker efter så har man gjort väldigt mycket trevliga saker och fått varit både glad och lycklig vid många tillfällen, trots ett litet olycksdrabbat år. Ett år där vi träffat och umgåtts mycket med vänner och familjen, Dick har haft flera spelningar med Wild Rover som jag följt med på, vi var och såg Robert Gustavssons show i Stockholm, Balettakademins dansföreställning i våras som alltid är sevärd:), många härliga njutfulla skogspromenader med Jeko, börjat träna på gym, fortsatt med ridningen, varit på anställningsintervju till en rektortjänst ☺, verkligen en bra erfarenhet, ja, jag tror listan kan bli ännu längre. Nu ser vi framåt och förstås positivt:)

"Här ligger jag någonstans mitt i livet"
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...