söndag 3 juni 2012

Kursbevis avklarat!

Nu är min kurs "En lärande resa genom Astrid Lindgrens landskap" avklarad. I fredags var vår sista dag och det blev vackra Ungstorp även denna dag...:) Tyvärr hade vi inte så jättebra väder, men det gick an för det kom bara någon skur, men det var rätt kylslaget. Men när man är tillsammans med en massa solstrålar så går det bra ändå...:) Vilket härligt gäng vi har varit!☺☺☺

Denna kurs i utomhuspedagogik har varit riktigt givande och vi har fått med oss massor av inspiritation och uppslag att arbeta med utomhus. För det är just det som är utomhuspedagogik, att flytta ut från klassrummet ibland och ha undervisning utomhus. "Undervisning i samklang inne och ute ska befrukta varandra", som Britta Brugge sa till oss. För att kunskap ska ske behöver vi använda oss av många sinnen och det är precis det som sker när man tar ut undervisningen.

Ellen Kay sa något himla bra, "Det är inte bara boken som är viktig utan även blomman på bordet"

 Här är våra fina tavlor med enbart ätbara växter!

 Fina fina Ungstorp!

 Vi skulle göra vår egna "spunk" och döpa den till något eget och här är vår trattofon, väldigt bra att ha om man går vilse! Snacka om att vi har fått varit kreativa dessa dagar...


Så här såg det ut när Martha redovisade om boken "Skymningslandet! mitt i skogen! Så inspirerande!
Och nu har vi fått ett fint kursbevis från NCU i handen, som tyvärr inte genererar några högskolepoäng, eftersom vår kommun inte hde råd med det. Lite synd för de där poängen är alltid bra att ha. Men jag är ändå glad för mitt bevis och framförallt för all erfarenhet och kunskap kursen har bringat.  Sedan har vi haft så HIMLA roligt..:)

Önskar mina bloggvänner en skön och härlig vecka!

Kramar Marie!


1 kommentar:

Kristin sa...

Det såg ut som en väldigt spännande kurs, även om inte vädret var det bästa =)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...