onsdag 27 juni 2012

Mitt sköna sommarlov!

Mitt sommarlov börjar i alla fall inte med att jag har det långtråkigt... Storstädning inklusive fönsterputsning, bullbakning, garderob- och köksskåpsstädning, plantering av blommor och så lite flyttstädning på det... Det är en väldans tur att våra döttrar flyttar runt som saliga andar annars vet jag inte var vi skulle göra av tiden...:) Ja, flyttstädning är någonting som vi kan vid det här laget, det har väl blivit ett dryga tiotal de senaste fem åren ☺....

Det lustigaste av allt är att jag har en massa energi till allt, en energi som inte funnits hos mig sedan i början av förra sommarlovet. Det kvittar att vi har några smålov, det räcker inte till att skaffa ny energi, jag har aldrig någon lust att göra något extra, men nu är det skillnad. Jag är verkligen avkopplad och börjar varje morgon med en promenad och sedan hem och äter en god frukost och efter det sätter jag igång...:) Och jag verkligen känner för det...

När sedan det fina vädret kommer så är det rent och snyggt hemma hos oss och jag ska bara ligga och slappa och tomglo :) Hoppas snart på lite sol så jag kan åka ut till mitt sommarparadis och plantera lite blommor och ta ut trädgårdsmöblerna och grillen så klart och sen är allt klart för ro och vila ☺.... Ja så har jag det på mitt sköna sommarlov... Hur har ni det?

"När de invanda mönstren bryts, kan helt nya världar uppstå"

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...