torsdag 14 juni 2012

Skolavslutning!

Imorgon är det SKOLAVSLUTNING, ett välbehövt sådant för alla parter inom skolan, eleverna är verkligen trötta nu och bara längtar efter ledighet...☺Imorgon är det bara kyrkan som gäller och sedan tar vi avsked på skolgården.

Idag blev det lite avslutning hos oss...☺ Förmiddagen tillbringade jag i Kungsparken med Vita rosen som tävlade mot Röda rosen och vinnande laget fick börja att leta efter Stormumriken...:) Vi har ju nämligen haft Kalle Blomkvist tema i femman, så nu blev det ett avslut på det hela. Efter lunch så var det dags för det efterlängtade spexet som eleverna vill ha varje terminsavlutning. Vi har många duktiga förmågor i denna klass, både vad gäller att sjunga, läsa dikter och spela både flöjt, gitarr och klarinett. En kille i klassen sjöng så fint att jag fick gåshud, vilken röst...:)

På eftermiddagen bar det av till Svinhagen och på vägen dit var det en kunskapstipspromenad, där det var frågor om olika saker som de lärt sig i femman..:) Väl där uppe blev det andra lekar som handbrändboll och så vidare och dagen avslutades med glass...:)

Imorgon som sagt stundar den blomstertid nu kommer, och som vanligt kommer jag få tårar i ögonen. Vi har ju också klassens sommarrapp att se fram emot...:)

"Nu lever vi mellan den gamla goda tiden och en bättre framtid"

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...