onsdag 6 juni 2012

NATIONALDAG OCH SOMMARFEST!

Idag mina vänner är det Sveriges Nationaldag, och vad gör jag då???? Faktiskt inget speciellt alls, vad ska man göra? Jag tror att Astrid Lindgrens värld har lite firande eller i alla fall Näs, men jag vet inte jag tar det bara som en extra ledig vilodag. Hörde ett radioprogram för lite sedan där det just diskuterade svenskarnas förhållande till nationaldagen i jämförelse med norskar, och som sagt där ligger vi allt i lä. Men däremot sa han något klokt, och det är att det är fel datum att fira som Nationaldag i Sverige, för vi har en annan dag som svenskarna firar mycket bättre som istället borde vara Nationaldag, midsommar så klart...:) Det tyckte jag var bra och klokt sagt, det borde vara midsommarafton som är Sveriges Nationaldag för vi kommer aldrig bli så duktiga som norrmännen på att fira om vi ska ha den 6 juni... Tänkvärt i alla fall..:)

Igår hade vi den årliga sommarfesten i VOK med kollegorna, och det var trevligt som alltid...:) Petter och Lena hade återigen ordnat med allt...:) Vi grillade och åt och så körde vi som vanligt lite lekar med alla tävlingsinriktade lärare, så det gick rätt vilt till haha... MEN så roligt och trevligt vi hade det.☺☺☺











 Bästa Lena o Petter som alltid ser till att våra sammankomster blir av:)
Ni skulle bara veta vad som döljde sig under förklädet, inte rumsrent att visa här :)

Nu kära bloggvänner har vi ett par dagar kvar denna vecka sedan är det helg igen!

Må så gott!
Kramar från Marie!

1 kommentar:

Maria sa...

Ja, vad SKRATTADE åt vad som fanns därunder förklädet (hahahahha...)! kram & tack för idag :)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...