fredag 8 juni 2012

Räknar ner!

Nu är det en vecka kvar till det är skolavslutning för våra elever och åtta dagar tills mitt efterlängtade sommarlov tar sin början...:) Det är mycket så här på slutet som ska hinnas med och avslutas. Eleverna håller bl.a. på att träna på sin sommarrapp som de ska framföra i kyrkan, det blir säkert bra...:) För första gången så har vi ingen lärare som spelar i kyrkan så det känns lite trist, men så är det och då måste vi göra det bästa av situationen och eleverna har arbetat med rapp och är duktiga på det...:)

I måndags var jag på ett studiebesök i Linköping på "Matteljen", vilket var spännande och inspirerande framför allt. En hel attelje full med laborativt mattematerial och litteratur. Vi var där på en sk. workshop så det handlade först om laborativt material, sedan verklighetsbaserade problemlösningar och sist matematik via cleverboard...:)

Nu ska jag på Eriks student...:) Hultsfred har sin student idag för att nästa helg har de sin Hultsfredsfestival.

Önskar er fina bloggvänner en riktigt skön helg!
KRAM Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...