fredag 13 april 2012

Djupt hål!

Fredag och mitt kära påsklov börjar lida mot sitt slut, vilket både är på gott och ont. Jag tror tyvärr jag har kommit i min första livskris, så fort jag är ledig så kommer alla djupa tankar och all energi är bortblåst och jag får inget vettigt gjort. Precis detta hände även på sportlovet... Jag tror att sedan förra våren när vi fick reda på att omorganisationen var på gång och fram till nu har det hänt så mycket tråkigheter och förändringar i mitt liv så jag har väldigt svårt att ta mig upp ur det djupa hålet... och när loven kommer så finns tid att tänka och det blir bara värre..:( Hur kommer man upp ur hålet, någon som vet svaret???

Jag skulle vilja göra så mycket när man äntligen är ledig, men som sagt ingen energi finns och jag bara tänker och deppar, fy så himla trist... Inget känns som det går min väg just nu..:( Jag har väl liksom kommit till en tvärgränd och det känns som någon motarbetar mig liksom. När jag känner mig så här tråkig brukar det finnas en sak som livar upp mig och det är att kolla resor...:) Och då gör jag det, och jag tror nästan jag lyckas övertala min kära att bryta Kretatrenden, men Grekland blir det nog ändå..:) Jag har ett par andra öar på gång och som det ser ut blir det blir nog bokning alldeles snart....:) Jag brukar ju vara våghalsig och vänta tills en till två veckor innan, men det finns inte lika mycket att välja på nu så vi får se vad som väntar...:)

Som sagt det kanske är bättre att jobba trots allt, då finns inte tid för en massa tankar på annat, utan fokus ligger på jobbet...:) Att mitt arbete betyder massor har nog både jag och min omgivning förstått, men jag börjar bli orolig att jag inte har något annat liv förutom det?????????

En himla tur att jag har min ridning som jag var iväg på igår och efteråt känns det som en hel befrielse och jag vill bara rida igen...:) Igår till min stora förvåning fick jag inte min Blom, utan en Älvis, en liten ungponny som jag hade en del styr med, MEN utmanande och alltid lika roligt :) I like it och jag är evigt tacksam att jag hittat tillbaka till ridningen som är det enda just nu som ger mig frid i själen.

Massor kramar till alla mina fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...