onsdag 25 april 2012

Kämparglöd!

Jag tror det är många som tar för givet att man i 12 års ålder kan simma, men så är faktiskt inte fallet. Jag har idag varit i Gullringen med 20 elever för att träna simning. Nu gäller ju det så klart inte att ta några simtag, utan ett krav för att få godkänt i idrott i sexan är att kunna simma 150 m bröst och 50 rygg.

Men jag har sällan skådat en sådan kämparglöd. En stor eloge till eleverna som kämpat och slitit idag. De ville till varje pris klara testet, och snacka om att vara en stolt lärare när 14 stycken av dessa som inte klarade målet i fyran gjorde det idag...:)

"Bästa sättet att lyckas att bestämma sig för att lyckas!"
Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...