fredag 10 februari 2012

Snorigt värre!

Oj, oj, oj vad snorigt det är hos oss i klassen nu. Jag har haft hemma 4-5 elever varje dag och det har skiftat hela veckan, någon har varit borta hela veckan medan några bara ett par dagar och så kommer de tillbaka helt genomförkylda. Det verkar inte vara så mycket feber, men näsor som rinner konstant. Och vem vaknade med ont i halsen i förrgår?, en förlylning som kröp på igår och en näsa som rinner konstant idag??? Jo det var fröken själv det, som idag fick säga som eleverna sagt hela veckan, "Jag måste bara ut och snyta näsan"...

Igår var jag och köpte lite hälsokost för att stoppa upp det hela, ett försök med Echinagard, det är som sagt värt ett försök. Jag fick också köpa en ny dos med magnesium för mina jobbiga nattkramper i benet. Något som varat sedan nerven kom i kläm vid diskbråcket. Så fort jag slutar med tabletterna så får jag ena jävuls jobbiga nätter med kramper i vaden och även i smalbenet och det gör vansinnigt ont. Får hoppas det lättar av nu när jag får i mig lite magnesium igen....



Hoppas på en underbart skön helg med mycket vila och mys!!


Kramar från Marie!

2 kommentarer:

Li-Anne sa...

Marie, du vet att kramper i benen är vanliga när man äter LCHF-diet också va? Kan ju vara en släng av det också...

/Li-Anne

Marie sa...

Men det har jag bara gjort i några veckor och kramperna har pågått i ett år. Så fort jag börjar med magnesium blir det bättre. Jag har ju fortfarande inte fått tillbaka all känsel i benet och får lätt kramp vid ansträngning och på nätterna. Dieten är bara för en kort period och riktigt gott är det också...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...