måndag 27 februari 2012

Göteborg Horse Show!

En fantastisk lördag tillbringade jag på Göteborg Horse Show tillsammans med Elina och ett gäng ridfantaster till...:) Vi åkte med Tunabygdens ridsportklubb på lördagmorgonen och väl framme gick vi först på mässan och sedan såg vi hoppningen och efter det dressyren på kvällen.... Vår förhoppning var väl att höra den svenska nationalsången efter att Rolf-Göran Bengtsson hade vunnit, men nu blev det inte riktigt så. Han kom visserligen som enda svensk till omhoppning och gav då järnet, men rev tyvärr på sista hindret. Snacka om att taket nästan lyftes...:) Det är helt otroligt vilken stämning det blir...☺

Men vi fick revansch..., det blev nämligen svensk seger i dressyren med Patrik Kittel som tog hem storslam...:) Åh vilken känsla att stå där och sjunga nationalsången och se den svenska flaggan hissas...:)



Föregångaren till Blue, men storleken större kan man väl säga. Frieserhäst är rasen på detta vackra sto som fanns med på mässan och hade lite uppvisning... Blue är ju en fellponny som är släkt med friesern, fast ponny...:)
















Rolf-Göran Bengtsson slutade på sjätte plats efter sin rivning i omhoppningen!






I väntan på dressyren!





Patrik Kittel!!












Ja det blev som sagt en härlig lördag som inte slutade förrän efter 23.00 i Göteborg, vilket innebar att vi anlände Vimmerby 02.30... Så jag kan säga att det blev sovmorgon på söndagen, som var den allra sista dagen på lovet. Johanna och jag åkte ut med Jeko en sväng till stugan i solskenet.


På kvällen åkte vi med mamma till Frödingen för en Tacksägelsegudstjänst. Det blev till att fälla några tårar när mormosr namn lästes upp att ha lämnat församlingen. Min stackars morfar var så ledsen så det gjorde ont i hjärtat när han satt och grät i stort sett hela tiden. Tänk att skiljas från sin livskamrat efter att ha levt ett liv i nästan 70 år tillsammans...:( Riktigt sorgligt!



Nu önskar jag er fina bloggvänner en riktigt härlig och spännande vecka!!


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...