söndag 5 februari 2012

Kyla och nostalgi!

Kyla är väl ordet som kan sammanfatta denna helg... I natt var det över 20 grader och jag hörde på teven att Västervik hade haft 27 grader och uppe i Lappland hade temperaturen kommit upp i 42,7 grader, tydligaen kallast i hela Europa, t.o.m. kallare än i Ryssland... Och som vanligt när det är så här kallt håller jag mig mest inomhus och myser...:) Det blev faktiskt en promenad med Jeko idag, så lite frisk luft har jag fått...:)

Annars blev det lite av en nostalgi kväll i lördags när Dag och Anette var här. "Kretanostalgi" då vi pratade semesterminnen från 2010 när vi var där tillsammans och vi såg på en cd-skiva med bilder och så blev det lite Raki haha.... Annars bjöds det på västerbottenpaj till förrätt, plankstek till varmrätt och lakritspannacotta till efterrätt....:) Som sagt en riktigt trevlig kväll blev det med trevligt sällskap....






Nu ser vi fram mot en ny härlig vecka med nya krafter och tag!!


Kramar från Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...