onsdag 2 november 2011

NOVEMBER!

Inte klokt att det redan är november, känns både mysigt och lite stressande... Julen med allt vad den tillhör närmar sig med stormsteg, samtidigt som vi skriver skriftliga omdömen och ska ha våra utvecklingssamtal....

Nu har jag i alla fall två dagars höstlov...:) Tre dagar har vi arbetat utan elever och vi har arbetat med Lgr 11, där vi suttit i grupper för att studera SO eller NO kursplanerna, verkligen nyttigt må jag säga. Vi har också suttit år 4-6 i hela området och diskuterat matematik.... Varför är det så många elever i Vimmerby kommun som inte klarar godkänt i matte i år 9??? Vad ska vi gör göra åt det?? Vimmerby kommun ligger på 245:e plats av alla kommuner i Sverige och jag tror det finns 349, inte speciellt uppmuntrande....:( Men det är alltid viktigt med pedagogiska diskusssioner. Vimmerby kommun ska ju satsa extra på matematik nu eller hela landet egentligen. Man ska bl.a. ordna fortbildning, utöka timplanen för matematik. Jag tycket för övrigt att man måste höja lön och status först och och främst. Riktigt duktiga matematiker blir inte ma-lärare utan väljer någon som ger bra mycket högre lön. Vad sägs om ingenjör???

Denna vecka känner jag mig för övrigt ganska frisk. Ett virus som verkligen tagit på kroppen har gjort sitt, lite hosta har jag kvar men klarar mig nu utan hostmedicin... Nu var det Elina som tappade rösten istället, märkligt vad många som gjort det i höst... Jag har i alla fall tagit mig upp ett par steg på trappan och var i måndags och red, härligt fast jag var precis slut... Jag ska rida imorgon också...:) Sedan ska mor och jag gå på ALV höstmarken och förhoppningsvis får jag tid för en energimassage...☺



♥♥♥

Blue, Elina o Jeko!

Fotograf Emma Jansson



Vad sägs om denna fantastiska♥ höstbild??? Det är Emma som varit i farten igen, hon är så duktig...:) Denna gång skulle Elina ha med båda sina djur och det var inte det lättaste hihi...


Kramar till er fina bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...