onsdag 23 november 2011

Var är kaffet???

Idag har det varit en sådan där dag så att man knappast har hunnit andas, från det ena till det andra... Dagen började med samtal med några elever inför utvecklingssamtalen, vilket jag måste säga är väldigt givande, eleverna får berätta innan hur de tycker de fungerar i de olika ämnena, hur de har det med kompisar, hur de tycker de fungerar i skolan med ansvar o.s.v..... Sedan får de också se det skriftliga omdömet innan vi skickar hem det till föräldrarna...:)

Sedan hade jag en lektion hemkunskap, sedan slängde jag i mig lunch, upp i klassrummet igen för en ma-lektion, när den var slut slängde jag mig på cykeln och for ner till Tullportaulan för en löneutbilning som alla är tvungna att gå på. Väl framme trött och kaffesugen, då säger han att det skulle bli fika kvart över två och klockan var ett och jag funderade verkligen på hur jag skulle klara mig tills dess. Efter ett tag sa han att fikat var "vatten och frukt"... Jag höll på att smälla av, det var väl ändå ett skämt, men näee det var, FRUKT och VATTEN, vilken resulterade i att jag definitivt inte kunde hålla mina ögon öppna och min kollega bredvid sov längre stunder än jag, det var fruktansvärt, och det fanns dessutom knappt något syre i det mer än fullsatta rummet.

Vad jag inte kunde sluta funderade på var hur jag skulle orka nästa anhalt, för ni ska inte tro att det var slut här, näe klockan fyra skulle jag på uppdatering av HLR.... Så helt slut vandrade jag vidare, vad möts jag av?, JO fantastiska Lotta Stålhberg med en kanna kaffe och saffranssnäckor, åhhhh så underbart. Sedan var jag fit for fight igen, nu var det dags att jobba med dockan Mini-Ann, 30 kompressioner och två blås, vidare några nyheter med luftvägsstopp och så genomgång av hjärtstartare och så lite till...............

Japp, sedan var det hemdags och där möts jag av min kära sambo♥ vid spisen där han lagar spagetti och köttfärssås, mmmm kan det bli bättre...:) Sedan hade jag bara ett par timmars arbete kvar med lite rättande av matteböcker och så förberedde jag några IUP. Rätt utpumpad satt jag mig för en gång skulle vid teven och såg både Bonde och Berg flyttar in och sist med inte minst så skriver jag av mig lite här på bloggen....:)



God natt kära bloggvänner!!


KRAMAR från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...