torsdag 10 november 2011

IRRITERAD var ordet!!

Hjälp jag hinner verkligen inte med... veckan bara rusar iväg. Tyvärr har denna vecka inte varit den bästa, vet egentligen inte vad som händer, men det är väldigt mycket som gjort mig irriterad just denna vecka, vilket har resulterat i att Marie varit sur och just irriterad...:( Detta påverkar tyvärr både mina kollegor och elever, vilket absolut inte är rätt.
En sak som gjort och gör mig på dåligt humör är tidspress, det är mycket som ska hinnas med nu, omdömen ska skrivas och utvecklingssamtalen börjar med all dess förberedelse dessutom. Mitt i allt detta ska en massa annat in t.ex. mitt i stressen hade vi glömt datumet för "Vi i femman" så det kom vi på i måndags... hjälp på torsdag är det "Vi i femman" hur ska vi hinna?, vad ska vi ta bort? Och vi måste träna, och vi måste fixa anmälningsblanketterna, kolla att allt funkar via webben, kolla vilka regler som gäller, hur det går till, hur ska vi hinna posta brevet samma dag o.s.v o.s.v............ En annan sak som irriterat mig så in i norden är att denna vecka har vi vid 3 olika tillfällen fått exakt samma information, först fick vi i ledningsgruppen (1 1/2 tim) denna info från rektorn som vi på eftermiddagen berättade för våra arbetslag (35 min) och dagen efter tas precis samma info upp på vår konferens (50 min)..... SNACKA OM TIDSTJUV.... Jag har just nu väldigt dåligt med tid och sådant här kan reta gallfeber på mig och jag stressar upp mig något kollosalt...

Det är , just vid dessa tillfällen som jag bara älskar att åka iväg och RIDA. Rensa bort all stress, huvudet får något helt annat att tänka på, kroppen får arbeta så svetten lackar och själen blir lugn och sansad. Tiden innan är också så himla mysig, jag gosar och gullar, samtidigt får jag snosa in den underbara hästdoften mmmmm.....:)

Det var så himla roligt idag...☺Jag hade Blomman som jag bara ridit en gång denna termin, och då gick det inget vidare. Hon var ju min favvohäst förra terminen då jag nästan bara red henne. Men just idag då det verkligen behövdes gick det så himla bra, hon gick så fint min stora Blomma, för det är verkligen stor häst att rida. Jag har ju mest ridit små ponnier nu så det kändes verkligen HÄST idag och jag åkte hem med ett leende på läpparna och faktiskt så känner jag mig inte irriterad längre....:) Hoppas verkligen att det håller i sig....
Hoppas ni alla fina bloggvänner får ett härligt veckoslut!!

KRAMAR MARIE!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...