söndag 6 november 2011

Bröllopsfest!

Söndag kväll och jag sitter här och summerar denna härliga helg...:) Fredag kväll blev en lugn hemmakväll, då jag gjorde en tvårätters middag till mig och min kära♥... Jag var faktiskt riktigt trött och slumrade tidigt till i soffan, jag tror det var energimassagen för hon nämnde att man kunde bli väldigt trött...

Lördag började med en sådan där skön långfrukost framför nyhetsmorgon för att sedan övergå till en fixardag nere hos Elina. Jag hjälpte till med gardiner och Dick donade med uppsättning av lampor och teve... Sedan hem för att fixa till sig till kvällen då vi åkte iväg till Horn på bröllops- och 30-års fest...:)

Min lilla Emelie som jag träffade första gången när hon var 7 år har jag följt sedan dess. Vi levde många år rätt nära varandra och när vi fick våra barn då var Emelie som en favvosyster för dem. Sedan blev hon stor...:) och träffade hon Tony och flyttade till Horn, köpte hus, fick Nora, sedan Fabian och till slut trollungen Alma... De är riktigt goa och söta de små liven♥. I somras så gifte sig Tony och Emelie, vilket blev ett överraskningsbröllop som bara närmaste familjen fick medverka på. Givetvis blev jag glad ändå...:) Jag blev dock ännu gladare när det damp ner en inbjudan till en bröllops- och 30-års fest för Tony...:) Nu var det mest nära och kära vänner till dem och mest släkt från Tonys sida eftersom det var hans 30-års fest också. Så jag blev väldigt glad när Emelie sa att hon absolut ville att Marie och Dick skulle komma för att vi har alltid stått henne nära och betytt mycket för henne♥....


Söta Nora sjöng för mamma o pappa

Presentöppningen ville Fabian vara med på...


Stenhjärtatavlan som vi köpt blev Emelie glad över..:)

Fabbe ville ju också showa...:)



En riktig discokung!!

Moa och Ellinor med syrrans bröllopstavla...:)





Söta Emelie♥

Tony och Emelie skulle dra en brölloppsvals!

"Det här är verkligen inte vår grej", skrattade Emelie...:)

Mera show av tjejerna!!!


När det blev söndag hoppade jag raskt upp ur sängen, pigg och glad för att åka till Tuna på dressyrkurs....:) Åh I like it.... snacka om att helgen inte kunde sluta på ett bättre sätt. Jag har ridit 3 gånger denna vecka och ju mer jag rider desto mer vill jag rida, som ett gift, hihi... Kursen gick för övrigt bra, har ju denna vecka ridit Santra Mia alla gångerna och då blir det lättare att hitta de rätta knapparna. Vi gjorde dessutom roliga och givande övningar. Men jag kan säga att mina lår är redan väldigt stumma så det blir nog en duktig träningsvärk i veckan.... Kursen avslutades med fika och teori och feedback på vår ridning, alltid givande...:)

Och sist men inte minst så blev det lite skrivande på skriftliga omdömen, tänk att jag har kunnat hålla mig haha... Jag fick också ett samtal från Johanna som är hemkomna från New York och jag kan säga att hon hade lite att berätta. När vi kommer till Stockholm ska vi få ta del av de 900 bilderna som de tagit...:)

Tomorrow back to basic!!!

Kramar från Marie!!

1 kommentar:

ISABELLA sa...

SV; ja det är verkligen jätteroligt :D det kan ju vara lite svårt med hanhundar ibland.

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...