tisdag 15 november 2011

En vanlig söndag!

Vaknade i söndags med skepsis om vad som skulle kunna hända denna dag, gårdagen (lördagen) var ju inte den bästa precis... Å andra sidan skulle jag väl inte utmana ödet något speciellt, skulle faktiskt jobba, fast det var söndag... Mycket som sagt ska förberedas till utvecklingssamtalen och jag har mycket på kvällarna i veckan som kommer och på helgen åker vi till Stockholm...:) Tyvärr möts jag av en odör av rök när jag stiger upp denna söndagsmorgon, det lär nog sitta kvar rätt länge...:(

Det blev jobb till ca. 14.00, då åkte jag till kära far, tände ljus och la dit rosa nejlikor, det prydde graven fint... Tänk att det är 9 år sedan pappa gick bort, och visst känns det sådana här dagar när alla man pratar med ska åka på Fars dag middag... Men när jag kom hem lagade jag en god middag och Elina kom på besök till sin far och vi hade en riktig mysmiddag, och vet ni vad det stod 3 pannacotta i kylen....:) Det var en tjej som blev nöjd, och glad att pappa tappat 3 stycken...☺ De var riktigt goda mina lakritspannacottor som gästerna tyvärr inte fick smaka...

Söndagen avslutades med ytterligare några timmars jobb och nu ligger jag i varje fall inte efter, hoppas bara att veckan flyter på så att jag hinner få allt klart till veckan efter då vi ska ha våra samtal med eleverna inför utvecklingssamtalen... Och faktisktr det hände inget som inte skulle hända denna söndag, det var en helt vanlig söndag utan några incidenter....:) SKÖNT!!








"Motgångar kan vara trappsteg till framgång"

KRAMAR från Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie, pannacottan du har gjort ser fantastisk ut.
Hoppas på nästa gång.......

Anonym sa...

recept tack !!

N

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...