söndag 26 april 2009

ENGELSKA I VÄXJÖ!


Denna lördag gick i pluggandets tecken. Ann och jag åkte för sista gången till Växjö, i alla fal när det gäller engelskan. Nästa termin blir det nog mer pluggande, för min del alle fall... Ja, det var den sista delkursen som Shelia startade upp, och den handlar om "Children litterature" där vi ska ta in skönlitterära böcker på engelska i undervisningen. Jag och Ann planerade lite smått att mina elever i sexan ska komma och läsa fär Anns elever i tvåan. Det blir nog bra... och denna kurs har faktiskt varit mycket, mycket givande och jag har fått med mig sååå mycket didaktiska tankar och idéer. Det har varit värt allt extra jobb, tycker jag... Men det är inte slut än...

Söndag morgon klev jag upp lite skapligt för lite jobb, hade lite att rätta och sedan gjorde jag en Power Point om SvA, som Gudrun och jag ska prata om för våra kollegor på onsdag. Sedan ville jag bara ut i det underbara vädret så mamma och jag åkte till stugan i "Hildabo". Det är så skönt att ha stugan nu när vi bor i lägenhet, och vi har ju vår fina strand också. Dick har oljat bryggan idag så nästa helg åker den i YIPPIE...

Härliga sköna stuga
"Hildabo"

SÅÅÅ FINT!

Precis fullt med vitsippor!!

Ha en sköööön söndagskväll!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...