lördag 4 april 2009

Kalmar resa

Min första dag på jobbet efter sjukdom blev en Kalmar resa med klassen. Vi samlades på stationen kl 7 och åkte tåg dit. Vi besökte först Länsmuseet för att gå på Kronan utställningen. Det var hellyckat, eleverna kunde en massa och fick beröm av guiden. Vi har ju arbetet mycket med Stormaktstiden och Regalskeppet Kronan. Vi har också haft ett eltema så efter lunchen var vi åter på länsmuseet för att besöka Klimatgreppet en utställning om el och olika energikällor. Åter ett mycket lyckat besök.

Efter ett riktigt trevligt Kalmar besök med klass 6:2 tog vi tåget hem 14.30. Tågresan är ju bland det roligaste om vi frågar eleverna förstås... kolla korten...

Sedan var det fredag igen och jag fick en dag på skolan denna vecka, och det kändes bra, och jag börjar någorlunda få tillbaka lite aptit, men helt lätt är det inte. Fredagskvällen för övrigt blev Dick och jag lite utkörda, för Elina skulle ha tjejträff med sina klasskamrater. Jag hjälpte henne lite med maten, hon skulle bjuda på tre rätters.

Sedan gick vi en sväng till Annika o Samuel för en tacokväll. Trevligt och snällt att vi fick komma till dem, hade tänkt att gå ut och äta först och sedan ta en sväng till dem men men Annika tyckte vi skulle komma till dem direkt för att äta tacos. Det blev så trevligt och gott var det....

Ut och njut av det underbara vädret nuuu!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...