måndag 29 december 2008

Jobbat med engelskan!!

Idag var det kallt värre ute, termometern stod på -10 grader. Jag fick ta på mig termobyxor när jag skulle till skolan en sväng för att träffa min kollega Marie. Vi satt och sörjde ett tag för att vår andra kollega Christina lämnar vårt arbetslag och skola och beger sig till Alvesta i februari. Vi vet som sagt inte vem dess efterträdare är, och vi som bytt så mycket folk. Tråkigt men jag förstår henne, för vem vill vara utan sin käraste i veckorna.

Nu har jag faktiskt tagit mig i kragen när det gäller engelskauppgifterna. Igår satt jag nästan hela dagen och skrev och läste. Jag skrev också ett par webbrecensioner. Min favorit är klart www.britishcouncil.org/kids , den är både lätt att hitta på och har bra och lagom lätta/svåra uppgifter. Synd bara att det är så lite tid kvar innan webbuppgiften ska vara inne, man hinner ju knappast börja med något. Men det får man väl göra och skriva hur det var??

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...