söndag 14 december 2008

Engelska, bjudning och 70 års kalas!!

Denna helg har jag äntligen ägnat mig åt min engelska, vilket känns bra. Jag hade läst det mesta av artiklarna och kapitlen i Pinters bok, men har inte förrän nu kommit igång att skriva. O jösses vad det gick undan när man äntligen kom igång. Nu var jag tvungen att maila Maria vår lärare och fråga om man fick skriva mer en tre sidor, för jag har två frågor kvar och mina tre sidor är redan skrivna. Får se vad det blir för svar...

Men faktiskt har vi hunnit med att ha gäster också. Lena och Tommy var här i lördags och vi hade en trevlig kväll med lite god glögg, mat och vin. Lena hade inte varit här innan så det kändes att det var på tiden. Det är faktiskt den första bjudningen vi har haft sedan vi flyttat in. Det har varit förskräckligt mycket innan.

Till sist hann vi med att fira svärmor 70 år. Vi var hemma hos Jeanette och Morgan och de hade gjort mat tillsammans med Annelie. Vi stod för salladen. Det var länge sedan vi träffades och det var full rulle, framförallt på Fabian han var i sitt esse, och Emelie kommer med magen i vädret och säger att hon ska ha i februari. Man slutar aldrig att förvånas, att ingen sagt något...
Mona 70 år


Söta eller hur!


Kalle, Mona, Elina och Christoffer!
Nu tänder vi tredje ljuset!

Ha en skön söndagskväll!






Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...