fredag 19 december 2008

Äntligen jullov!!

Ja, så har man haft julavslutning igen. Det är alltid lika högtidligt att gå det långa ledet till kyrkan, och höra alla duktiga elever sjunga och spela. Våra elever var ovanligt lugna och vi fick en fin avslutning. Vi hade sedan ett timme med lekar i klassrummet. Vi sände ett par tankar till min kollega som ligger och myser till det på Kanarieöarna. Mmm är inte ett dugg avundssjuk.

Ja nu ska man kanske ta tag i julen... Imorgon ska vi ha gäster igen, denna gång har vi bjudit hit de som hjälpte oss att flytta och städa. Jag ska ha lite buffé och det blir glögg och vin till... och lite trevligheter hoppas jag. Tyvärr har jag fått något slags ryggskott i sidan av ryggen så jag har gått på tabletter, men det blir förhoppningsvis bättre snart.

Fick reda på idag (eller igårkväll) att min andra kollega Christina ska lämna oss på Astrid Lindgrens skolan efter sportlovet. Det är jättesorgligt för vi har haft ett bra samarbete i två år, men jag förstår henne att hon vill till sin Henrik. Man kan ju inte ha kärleken 12 mil ifrån sig. Jag önskar henne all lycka till på sin lilla skola i Alvesta. Vem blir vår nya kollega nu då??????????

Ska försöka att inte tänka på det över lovet, för nuuuuuuuuuu har jag lov, och Johanna är hemma och det är så mysigt att ha alla samlade igen. Det blir nog jul trots att jag inte gjort något!!! Ha ett gott jullov till alla som har det!

Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...