söndag 26 mars 2017

Rawi Warin

I fredags fyllde Dick år och jag ville överaska honom lite så jag hade bokat ett rum på Rawi Warin. Ett lite lyxiagre hotell en vad vi är vana vid här och flera härliga pooler men också en liten strand att ligga vid. Så sagt och gjort efter jobbet blev jag hämtad av honom och vi tog en lunch på Koala.
Jag sa att han skulle packa väskan för en natt och sedan moppade vi iväg neråt ön. Rawi ligger strax innan man svänger av till Klong Nin.

Väl framme så fick vi åka bil runt i en lite sightseeing runt området och så blev vi skjutsade till vårt rum. Vi tog sen vara på eftermiddagen och solade och badade i poolen. Så klart bubblade vi också i utomhusbubbelpoolen :)
Otroigt vackert när lotusblommorna blommar för fullt i dammen :)
 Bubbel!
 sedan var det dags för mera bubbel, men av annan sort. Nu firar vi skål och grattis på födelsedagen

 Efter skålandet gick vi till restaurangen för att fira vidare med mat oc ett glas vin. Så klart kunde jag inte låta bli att fota solnedgången.
Efter en lyckad överraskning så blev det bingen, men dagen efter tog jag en prommis på stranden innan den gigantiska frukostbuffén.... Oj vad mat, frukt, sushi, kakor m.m. det fanns.... Här i köket beställde jag min omelette :)
 Sushi!
 Utsikten var fantastisk med alla näckrosdammar!
Efter frukost njöt vi bara av tillvaron på Rawin!
 Tack för oss, pop kan mai Rawi warin! 

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...