lördag 25 mars 2017

Avtackningar och tack för mig!

11 veckor går verkligen fort och nu har jag avverkat sista veckan på Sanuk, som verkligen har varit otroligt intensiv med allt som ska hinnas med, skriftliga omdömen till alla mina elever som slutar eller ska överlämnas, thaiböcker, tal som ska skrivas och utskrivningssamtal.... Pjuuu det har gått rätt bra alla fall för jag förberedde mig massor veckan innan då jag inte hade några utskrivningar. Men sedan skulle ju jag avtackas också, vilket alla gör på Sanuk. Denna vecka var det både jag, Gunilla och Niclas som skulle sluta och då får vi välja vart vi ska ut och äta och så blir vi som slutar bjudna på allt och så får vi ett tal av rektorn och så avslutas det med att vi får ett Sanuksmycke och denna gång blev det ett armband, eftersom jag har två halsband :)

Vi hade valt Krit friendly bar, ett ställe som vi gillar alla tre. Lite enklare och annorlunda, men det skulle bli buffé på stranden. Några av oss kom redan klockan fyra på eftermiddagen och fick lite sol och bad innan. Några kom fem, några klockan sex  :)

En pineapple mojito sitter ju aldrig fel hos Krit :)
Fler och fler ansluter :)
Krit sitter med oss en sväng :)

 Dags för buffé!
 Och så var det då dags för Tina att hålla tal för oss tre som slutade och inte ett öga var torrt av oss alla fall :) för det var så fina ord och man kände verkligen att man gjort ett bra jobb på Sanuk....
Och så lite Irish coffé på det :)
 Sanukarmbandet och ett till med shivas öga som jag fick av en elev samma dag :)

Och så kom då fredagen,min sista dag på Sanuk för denna gång :) Jag hade bara 6 elever kvar denna vecka, tre av dem har varit med från start och de andra tre fick jag överlämna till en annan klass... Så det var en dag fullt med tacktal och i salan sjöng alla för oss som slutade i fredags, "Sanuk ska byggas utav glädje av glädje av glädje bygger man musik, nu lämnar du oss här på Lanta, men i vårt hjärta finns du alltid kvar.... o.s.v 
 Här har jag haft tacktal med en av mina elever som varit med mig från start :)
 Hej då säger jag till min korridor!

Nu har jag gjort  min tredje säsong på Sanuk och Koh Lanta och vi får se vad framtiden säger om det också var den sista. Det har varit en fantastiskt rolig tid med otroligt fina kollegor, men samtidigt också väldigt jobbigt, så tiden får se :)

Kram och pop kan mai!





Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...