lördag 4 mars 2017

Children of the forest

I veckan har det varit full aktivitet på skolan. Vi har både haft besök av John från friskis och han körde ett dans fushion pass (zumbaliknande) med mellan och högstadiet på stranden. Både svettigt och svårt vill jag lova, men riktigt kul

Samma dag på eftermiddagen var det dags för vår årliga Children and the forest dag. Vi har en dag fullt med aktiviteter där alla pengar går till organisationen Children of the forest, som är ett barnhem i norra Thailand för föräldralösa gatubarn. Det roliga är att för pengarna hyr de en lastbil och kommer till Koh Lanta en vecka i maj och är på skolan ett par dagar och leker med eleverna, är med på lektionerna och badar i havet, vilket många av dessa aldrig gjort förut.
Föräldrarna ansvarar för fikaförsäljning, både hembakat, samt att ett bageri skänkt kakor :)
Världens starkaste kvinnliga polis utmanar här Pas, men han hade inte en chans :)

 Min klass utmanade med att folk skulle pricka dem med en tvättsvamp :)

 Levande jukebox!
 Bingo!
Levande enarmad bandit!



 Även John utmanar polisen!
 Spökhus fanns så klart också!
 Förskolan hade fiskdamm!
Vilken dag och vilket engagemang från elever, pedagoger, föräldrar och alla sponsorer från Lanta, helt otroligt vad alla hjälper till. Vi hade också rekord på insamlingen med över 94 000 Bath :) Jag är så glad att jag fick vara med och bidra med detta arrangemang en gång till :)

Varma o soliga hälsningar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...