torsdag 9 mars 2017

Moppetur och kärt besök!

Denna vecka har jag verkligen inte hunnit med att blogga för nu har min kära sambo dykt upp här på ön plus att våra vänner Anette o Tony också kommit, så nu har jag fullt upp med att umgås varje ledig stund :) Något jag verkligen är glad över, roligt att äntligen få ner några av sina nära och kära. Johanna o Nicke var ju här precis i början och så kommer det besök precis på slutet, så de var efterlängtade... Men som sagt vi börjar väl med i lördags, en dag då jag skulle gå i väntans tider så kunde man väl hitta på lte roligheter och bestämde jag mig...

Jag har varit här och jobbat nu för tredje gången plus att jag varit på semester en gång men aldrig kört moppe. Det är av flera anledningar, mest för att det är så galen trafik här, så alla varnar för att man inte ska köra, sedan är det vänstertrafik, och det är väldigt dåliga vägar med stora hål i och sedan har jag faktiskt inte haft så stort behov av det. Jag går väldigt mycket här och sedan gillar jag att sätta mig i en tuk-tuk om jag ska några längre sträckor. Men jag har ändå varje år sagt att jag vill prova, men så blir det inte av, förrän i lördags...:) DÅ bestämde jag mig. Jag gick till Apple Travel, där jag också fick en körlektion och fick träna mig på att köra. Det är ju en blandning mellan moped och motorcykel, som en vespa... så helt lätt var det ju inte. Men när jag kände mig redo mötte Gunilla och Christine upp mig och vi drog söder ut. Vi åkte ända ner till Kantiang beach där vi började med en frukostbuffé.... med var även Gunillas vänner.
 Här på Kantiang beach höll vi till under dagen. Vi solade och badade, tog en coconut shake på Same same but different. Senare tog vi lunch på Why not bar innan vi moppade hem igen...
Fina vänner och kollegor, är detta sista resan hit tillsammans månne?
Sen så var det hemdags, dels så ville jag hem innan mörkret faller och dels skulle han med stort H snart anlända :) Men så glad jag är att jag äntligen bestämde mig, för vilken härlig dag det blev och så bra det gick sen :) När jag kom hem så fick jag vänta ett par timmar innan min älskling dök upp... Så klart firade vi med champagne innan vi gick till Koala och åt sen kvällsmat. Vi avslutade med en drink i groparna på stranden :)
 Första singhan på Lanta :)
Dagen efter startade med en morgonpromenad med efterföljande frukost på Garden home, innan vi sedan mötte upp våra vänner för att visa dem favvostranden Krit :)

Krit friendly bar!

Denna dag avslutades med mer champagne på min balkong och sedan en tur till Saladan för mat och shopping. Och så klart blev det mat på Pa Pa, förrätt tigerräkor med efterföljande barracuda :)

Ett långt inlägg och då var det ändå bara några dagar, men här händer så mycket så jag hinner inte med :) Fortsättning på veckan följer....