torsdag 12 januari 2017

Skolstart på Sanuk!

Äntligen var solen var tillbaka och stormen hade lagt sig. Så här blå himmel har det inte varit på flera flera månader....
Förväntansfull gick jag till skolan i måndags morse då vi mest hade info och planering. Nu blev det ju inte som det brukar p.g.a. stormen som ställt till det en hel del. Det var fortfarande ingen som städat undan omkullfallna träd, löv och grenar och strömmen var fortfarande inte tillbaka. Det var alla fall fantastiskt roligt att träffa alla och som sagt många återseende.

Vi hittade en konferenssal med AC i en annan byggnad alla fall.
Dagen gick fort och på kvällen var vi några kollegor som var ute och åt och Johanna och Nicke var också med. Efteråt gick vi en kort sväng till till Pas och kom precis till hans eldshow.
Tisdagen innebar ännu mer planering och denna dag hade strömmen kommit tillbaka och jag fick tillgång till mitt klassrum som jag också fick tid att städa och ställa i ordning. Båda dagarna har vi blivit  bjudna på mat nere på Black Corall. Arbetsdagen slutade vi med Yinyoga, en riktigt avslappnande yoga, inte dåligt på arbetstid. Direkt efter gick jag till stranden och var med på Friskis som vår kollega Marie Mieritis leder :) Snacka om lyx...
 Fantastiska Farrah :)

Som sagt två intensiva dagar med mycket förberedelser. Dag nummer tre var det dags att träffa våra elever, men bara en en kort sväng på morgonen då föräldrarna var på infomöte. Vi hade några samarbetsövningar och så besökte vi klassrummet. Efter det var det dags för alla inskrivningssamtal och jag hade 9 stycken... Jag kan säga att jag va alldeles snurrig framåt eftermiddagen och visste inte vad jag sagt och inte ... Så nio elever har jag nu i två veckor sedan kommer det två till. Veckan efter det så slutar 4, ja så där håller det på. Det är bara 3 elever som är från början till slut, alltså till v. 12 som jag.
På kvällen fick jag äntligen se solnedgången,
min vackra dotter
Varma och soliga hälsningar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...