torsdag 19 januari 2017

Inga måsten i vardagen!

Nu har nästan hela denna vecka gått och jag tänkte att det var dags för ett litet inlägg om hur  jag har det här på Lanta. Jag ska väl inte klaga, idag när jag slutade klockan fyra så gick jag stranden hem. Jag gick till mitt rum och slängde på mig bikini och tog min sarong och bok och gick tillbaka och satte mig på stranden. Där beställde jag en ananasshake och så satt jag där och läste min bok. Efter någon timme kom min vän och kollega Anna och vi gick en strandpromenad i solnedgången :) Ja, så har jag det :)

Jag ska väl också tala om att jag arbetar 7-16 varje dag och tisdagar har vi konferens till 16.30 och vissa dagar jobbar jag längre. Jag har 9 elever nu, men får två till på måndag. Det är väldigt mycket att hålla i ordning på med elevernas planering, alla jobbar med olika saker, fast vi försöker ha t.ex. matte samtidigt, det blir liksom mer handledning, men lite undervisning har jag ändå. Det är också väldigt klurigt  när eleverna inte har material till det de ska jobba med. Då blir det detektivarbete :)

Men sedan har vi ju det härliga helgerna, då vi slutar redan 12 på fredagen blir det ju 2 1/2 dags ledigt. Vi försöker åka iväg till lite andra stränder och göra lite utflykter.... I fredags tog vi en tuk-tuk och åkte direkt  till Krit Friendly bar som jag redan skrivit om. I lördags tog vi också tuk-tuk och tog oss längre ner till en strand som heter Khlong Nin. Där hade jag aldrig varit, och det var så himla fint och mysigt så där tillbringade vi hela dagen enda till klockan 17 då vi for ner en bit till till Diamond cliff för att se solnedgången.

 Vid Ottos bar höll vi till!

Diamond cliff!
Ja, man kan ju inte annat än att njuta, när vardagen inte medför några måsten. Jobbet är mycket krävande och intensivt, men också väldigt rolig och annorlunda...:) Jag har trevliga elever och kollegor och den nya rektorn är också väldigt bra :)

Kram!
Pop kan mai! (på återseende)

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...