fredag 6 januari 2017

Många återseenden och en väntans dag!

Ja då följer fortsättningen på mina lediga dagar innan jobbet börjar på måndag. Det är ju alltid en del att fixa och inhandla så här i början och jag som inte ens installerat mig i mitt rum, men imorgon får jag det alla fall. Vi har haft några stranddagar med massage och träffat många vänner, både sådana som varit på Sanuk men bara är på semester och några som jobbar eller ska börja som vi. Så många möten i dessa dagar. Sedan har jag hunnit med att träffa Ann o Willy från Vimmerby som var här på semester.
Många kära återseenden! :)
 Och så träffade jag Håkan Juholt som skulle viga ett bröllopspar :)
 Det var vi ju så klart tvungna att titta på, så underbart och så fint!!
Gamla sanukare och så Ann o Willy!
Så klart var vi tvungna att dra ner en sväng till Paz på Indianen...
 Och en solnedgång har jag lyckats med än så länge!
Jag har nu flyttat in 2 nätter på ett resort bredvid där jag ska bo. Så idag när jag vaknade gick jag ut till en härlig frukostbuffé och satt mig med havet skvalpande bakom mig.
I väntan på att Johanna och Nicke skulle komma så gick jag en svettig långpromenad. Det är inte speciellt soligt idag, men väldigt varmt och fuktigt.
 Paradisets baksida!
Hann sola lite också, trots inte så mycket sol så bränner man sig...
Men så kom de då äntligen, trötta och hungriga, så del blev lunch med en gång på Koala.
Kvällen bjöd på en rejäl regnskur med åska o blixtar som lyste upp hela Lanta, vi får hoppas på bättre väder imorgon. Då ska jag ju också äntligen få mitt rum, det ska bli skönt att installera sig där jag nu ska bo till slutet av mars.

Kram och god natt på er alla som vill följa med mig på på mitt äventyr!

/Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...