måndag 16 januari 2017

Firat Johanna och första fredagen :)

Ja mina vänner nu börjar livet på Lanta att bli som vanligt igen. De flesta tak är uppbyggda och de flesta elledningar är fixade, omkullfallna träd har tagits omhand o.s.v. Tyvärr är wifi i te fixat på vår skola ännu och det ställer till det lite, många elever har uppgifter via nätet som vi inte kommer åt, men vi får liksom trolla ed knäna :)

Ja första vecka gick fort, det blev ju bara två hela dagar med eleverna. Vi hade mycket lära-känna- och samarbetsövningar...Vi hade bland annat speeddejting på engelska med våra fyror och femmor, vi hade också fler samarbetsövningar på idrotten på stranden. Vi har också haft massage på skolgården på morgonsamlingen och så var jag nere på stranden och tog hoppbilder på mina elever och de tog på mig :)
 Lite byggande i sanden medan de väntade på sin tur att ta hoppbilder :)
speeddejting!
Skolstarten med eleverna började bra, vi avslutade veckan med att börja planera för veckan efter, vilket verkligen inte är lätt. Hur mycket matte måste de räkna för att ha gjort sin planering efter 6, 7 eller 8 veckor o.s.v.

Men vi firade också ett födelsedagsbarn och då inte på skolan utan självaste dottern fyllde ju 29 år här på Lanta. Pojkvännen hade tagit med henne på en fin resort över natten med egen poolaccess. När de kom hem så firade vi ite, hon hade fått 1000 Bath på Dreamy spaa och så en lite present med en träningslinne. Sedan bjöd jag på mat inne i Saladan på PaPa. Vi lyxade till det med en förrätt...

Och sedan kom då äntligen den första fredagen, då man slutar 12 och rusar från skolan för att ta helg. Vi åkte direkt med en tuk-tuk till en strand som heter Clappa clum och han som har stället heter Krit och det är en av mina favvostränder här och det är nog också för att Krit och hans familj är så mysiga. Vi fick en bamsekram när vi kom och han var så glad att se oss. Det blev en underbar eftermiddag där med mat, sol, bad och så klart en pineapple mojito :)
 Krit!
På kvällen gick vi till Krua Nidnoy som redan fått upp ett tak efter stormen, man får gynna de mest drabbade...

Mer om helgen kommer!
Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...