torsdag 5 januari 2017

Äntligen framme!

Nu kommer mitt första inlägg från Koh Lanta....:) Och jag vet från föregående år att det inte blir så mycket bloggande som jag tänkt för det är alltid en massa saker som kommer emellan och så är det inte alltid det funkar. Men nu tar vi det från början. ) I måndags skjutsade Dick mig till Axamos flygplats i Jönköping, så himla smidigt att flyga från en lite flygplats och samtidigt så nära.
Väskan något fullpackad, gick knappt att få igen
 Och så ett sista avsked från min älskling, inte lätt :(
 Gunilla mötte upp mig på flygplatsen och nu är vi på g..:)
Inne i planet väntade Christine och hennes dotter, eftersom planet kom från Karlstad. Vidare åkte vi till Frankfurt där det blev 4 timmars väntetid, men den slog vi ihjäl med god mat och lite vin...
Sedan laddade vi för bordning!

Väl på planet väntade oss en 10 timmar lång flygtur, och som vanligt sover jag inte mycket.trots att vi flög sent.Det tillstötte lite komplikationer när vi kom till Krabi, för Chistines dotter blev riktigt sjuk på planet och var tvungen att uppsöka läkare innan vi flög vidare om hn överhuvudtaget skulle få komma med. Men efter mycket om och med löste sig allt, läkaren undersökte henne och vi fick borda om ige och tack vare att planet var försenat hann vi med det. Ca 1 1/2 tim senare landade vi i Krabi, där stackars Anna väntat i 4 tim. Nu väntade oss en nästan 2 timmars resa med taxi till Koh Lanta, där vi framåt midnatt kom i säng. Jag får inte mitt rum förrän på lördag så jag flyttar runt lite och de två första nätterna bodde jag hos Gunilla :)
 I Bangkok i väntan på sista planet
 Frukost första morgonen nere vid hvaet så klart!


 Ja så var man då äntligen framme:)
Kram från Koh Lanta!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...