torsdag 15 september 2016

Glömmer inte lyckan!

Sommaren för 6 år sedan är en sommar som går till historien. Den började med att Johanna efter en tuff audition till balettakademin åkte ut i sista momentet, men kom på 5:e reserv (tror jag det var). Dick och jag var på Kreta och jag glömmer aldrig hur vi led med henne, hon var helt förkrossad, snubbla på målsnöret. Men som alltid återhämtade hon sig snabbt och bara efter ett par dagar hade hon bestämt sig att hoppa på en annan utbildning som hon hade kommit in på. Men så hände det som ingen av oss trodde, rektorn på balettakademin ringde någon vecka innan skolan började och sa att hon kommit in :) Jag glömmer aldrig den lyckan, både hon och jag grät i telefonen :) 

3 år av blod, svett och tårar kämpade hon sig igenom utbildningen som enligt mig var otroligt tuff både fysiskt och psykiskt. De hade inställningen att det var lika bra att redan på utbildningen känna av den hårda verkligheten som en dansare har. Det som var roligt var att de hade flera uppvisningar som vi var och kollade på, så imponerade vi blev varje gång. Jag glömmer aldrig slutföreställningen som vi såg både i Linköping och Stockholm för 3 år sedan.... Såååå bra sååå stolt! :)

Men sen tog det stopp, det var nu det verkliga tuffa livet som dansare började, en kamp av auditions och åter auditions och en massa extrajobb för att klarar ekonomin. Det är inte ens säkert att hon får komma på auditions för det är så många sökande och då får man verkligen inte en chans att visa sig. Hon har ändå haft flera dansjobb, vad sägs om bakgrundsdansare i Idol och så några reklamjobb. Jag var och tittade på en burlessqueshow i Stockholm som hon var med i  under en tid och det var så himla roligt. Hon åkte också till New York några månader och tog klasser på Broadway....

Men så kom äntligen ett lite större dansjobb på en rockshow i Hässleholm och äntligen skulle vi kunna åka och kolla på Rock the night. Både vi, syrran,mormor, pojkvän, svärföräldrar och vi var och tittade. Det går inte att beskriva hur glad, lycklig och stolt jag var när vi satt där och tittade på denna fantastiska show, där både musikerna och dansarna var så himla duktiga. Johanna bara strålade på scenen :) Hon har en otrolig utstrålning och fångade publiken med storm...

Och i helgen är det dags för oss att se henne igen, för hon fick återigen dansjobbet då de sätter upp Thriller night, en Michael Jackson kavalkad i Hässleholm. De skulle bara ha två tjejer och Johanna fick en av rollerna :) Förra helgen var det premiär och det blev strålande recensioner...  Elina .Tommy, Leif, mormor med syster och bror med respektive var där. Många släktingar i publiken blev det och alla var helt överväldigade :) Så nu ser vi fram emot helgen med stor nyfikenhet, Dick, jag, Dag och Anette åker, och det gör även Nicke med sina föräldrar.... Och jag blir så glad att Johanna får stå på scenen igen och att hon får göra det hon verkligen vill och brinner för. Hon kämpar och sliter och ger inte upp, så detta är hon värd vår fina duktiga dotter, the dancequeen :)
Black or white!

Så nu laddar vi King of pop!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...