måndag 5 september 2016

Hulingen och födelsedag!

I fredags var det en minneskväll för Olle Ljungström på Hulingen i Hultsfred. Det var en stort hopplockat band och Dick spelade trummor och flera olika personer sjöng Olles låtar. Jag åkte ner lite senare eftersom bandet inte hade repat innan så körde de hela eftermiddagen. Jag bestämde mig för att åka ner själv och ta mig lite mat och ett glas vin innan spelningen och det var faktiskt rätt mysigt att sitta på uteserveringen, dock med väggar och infra med en god varmrökt lax och ett glas rött. Jag  tyckte det var helt okej där i min ensamhet...
När jag ätit klart hade vi fått vårt rum så jag hann in med mina grejer och pudra näsan innan det var dags för bandet att sätta igång spelningen. Och vilket drag vill jag lova. Låtarna är ju igenkända för de flesta så många sjöng med och diggade massor och det var väldigt mycket folk.... Sjöng gjorde bl.a. Anders Ragnarsson (Ragge), Patrik Engqvist, Tony Frost, Emil Johansson, Per Olin m.fl. Och alla gjorde det så himla bra :)
 

Efter en riktigt bra och rolig spelning blev det lite efterfest i logen och det bästa av allt var ju att slippa åka hem. Det var bara att gå till hotellrummet och lägga sig. Bäst av allt var ändå frukosten dagen efter, som till råga på allt var min födelsedag, så gott och sätta sig att äta hotellfrukost, vilken lyx. Hotellrummen på Hulingen var så fina och varje rum har en vägg med olika artister och vi fick vakna till Thåström. Min födelsedag kunde inte börja på ett bättre sätt :)

Efter frukosten fick vi rundvisning av Bosse Sahlin på hotellets tak där de byggt en väldigt häftigt spa med utsikt över hela Hulingsjön...
Min födelsedag fortsatte sedan hemma i köket då jag under flera timmar ägnade mig åt bakning och matlagning, för framåt kvällen blev det kalas med närmast sörjande :) Jag lagade kycklinggratäng ajvari, ris och sallad och sedan blev det kaffe, kakor och tårta :)
 
En trevlig och fin födelsedag fick jag minsann, med alla nära och kära samlade förutom Johanna och så klart saknades hon, men hon repar för fullt inför showen i Hässleholm...

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...