söndag 4 september 2016

Hälsodag och ridning!

Veckan har hägrats av jobb och jobb och så lite träning... Men jag har ju bestämt mig att inte bara jobba om kvällarna så nu har jag köpt ett terminskort på friskis och så har ju min ridning i Tuna satt igång också, och det gör min vecka.... Trots en riktig träningsvärk och lite skavsår både här och där så är lyckan total på hästryggen :) Jag fick börja rida min favvo Blomman och jag tycker trots ett långt uppehåll att det gick riktigt bra....

På jobbet och med de nya eleverna tycker jag också att det har flutit på, riktigt trevliga elever....:) Jag börjar så smått hitta in i rutinerna igen, men som sagt eftersom planeringen inte var klar innan skolstart så har det känts lite ostrukturerat och fortfarande så får vi ta en dag i taget. Som vanligt har jag Svenska som andraspråk och svenska och där har vi kommit igång bra, både med läsförståelse och ett sagoprojekt. I matte känns det riktigt bra, ock eleverna verkar vara riktigt duktiga i just matte. Sedan undervisar jag också i So och nu har vi börjat med en repetition av vikingatiden, eftersom vi ska ha en vikingadag i Hörestadhult i veckan. Jag har undervisat en hel del i So, trots att jag inte har utbildning i det, men min kollega har huvudansvaret och hon planerar det mesta så det känns bra, men jag har inte riktigt hunnit satt mig in i just detta ämne.

I tisdags hade vi vår årliga hälsodag, en dag som så klart går i hälsans tecken. Vi pratar hälsa, mat, rörelse och sömn. Dagen började med frukost för alla i matan.. Och efter lunch hade alla elever ett workoutpass i Källängsparken. Det var precis som förra året min kollega Maria och jag som höll i passet och så himla roligt. Att stå där på scenen och se att barn hoppas och skutta var så roligt och gav en riktig adrenalinkick :)

En härlig start på veckan måste jag säga. Nu håller vi tummarna på att den bra starten som vi fått håller i sig!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...