måndag 26 september 2016

Fantomen på opera!

Och så kom då dag 2 på vår lilla Stockholmsvisit....Om gårdagen var hur bra som helst så var denna ännu bättre...:) Förmiddagen tillbringade vi på Lidingö då vi efter frukost tog en promenad och efter det intog vi lunchen på Kashmiri som är en väldigt trevlig indisk restaurang som dessutom serverar kolossalt god mat... så det fick bli en chicken korma mmmmm, så gott :)

Mätta och goa gav vi oss inåt staden med först tunnelbana och sedan spårvagn ut till Djurgården... där vi med spänning väntade in Fantomen på operan. Glädjen var total när Anette fick svar på att det verkligen var Jöback som spelade Fantomen denna dag. Jag vet inte om hon hade klarat av det annars, för detta var nämligen fjärde gången för henne och hon har missat honom varje gång... så nu andades vi ut :)
 Och så var vi då äntligen på plats och bra platser var det också, vi såg jättebra. Spänningen var olidlig.... Jag har som sagt inte sett den någon gång och var inte så insatt i storyn. Jag hade ju så klart hört viss musik och efter att ha hört Anette var ju förväntningarna höga... Den var riktigt bra, väldigt mäktig med allt omkring på scenen, wow säger jag bara, för att inte tala om musiken. Ibland kan jag dock tycka att det är för mycket opera, men för det mesta njöt jag. Jag måste säga att hon som spelade Kristin var strået vassare än Jöback, och då kan jag väl tillägga att jag inte är något stort Jöback fan som min kära vän då, men visst gjorde han rollen bra, det kan jag inte förneka...:)
I pausen hade vi förbeställt varsitt glas vin och lite nötter och satt och var lite lagom lyiska med väntan på andra akten :)
Efter 25 minuter var det dags igen! Andra akten var riktigt spännande och jag gillade verkligen storyn. Och så var det slut efter nästan 3 tim med paus...

 På hemvägen var vi tvungna att ta en tur genom vackra Djurgården!
Ja sen var denna fantastiskt roliga helg över och färden hem till Vimmerby väntade. Dick väntade på oss med bilen sen bar det av ut genom Stockholm och vår underbara privatchaffis tog oss hem till Småland igen. Tack fina vännen för denna oförglömliga helg!

Kram på er!
/Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, själv för en underbar härlig helg med god mat o dryck tillsammans med kär vän o dennes sambo 😘

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...