måndag 12 september 2016

Helg med barnbarnen!

När föräldrarna åker till Hässleholm för att se på Thriller night så får barnen vara hos mormor och morfar :) Det blev en livlig och rolig helg med mycket bus, gos och utflykter. Helgen visade sig åter igen från sin bästa sida vad gäller vädret, så lördag eftermiddag tillbringade vi i skogen för Timo ville plocka blåbär och eftersom jag nyss var i Hörestadhult visste jag att där fanns fortfarande gott om blåbär. Sagt och gjort Hörestadhult blev det med både blåbärsplockning, fika och en lite skogspromenad.
 
 

En härlig lite utflykt till blåbärsskogen med våra två underbara barnbarn fick det bli på lördagseftermiddagen. Framåt kvällen efter maten blev det bus med kojbygge hemma i stora rummet :)
Natten gick ändå rätt bra trots täppta näsor och lite mardrömmar, och Mila som brukar vakna innan 6, vaknade 7.15 så lite sovmorgon kan man säga :) Även söndagen bjöd på soligt och härligt väder och på förmiddagen blev det Timos favorit som är Källängsparken.  Det behövs inga stora utflykter för den killen :)

Två små trötta barn somnade genast när vi kom hem och både mormor och morfar tog sig också en tupplur :) För sedan var det full fart igen, en promenad till Gästgivarehagen och på hemvägen som grädde på moset stannade vi till så båda fick spela trummor med morfar :)



Vilken lycka och jag tror minsann de har det i blodet :) Vilken härlig helg vi haft med dessa guldklimpar, som sagt intensiv med ack så rolig :) älskade ungar och tänk att just jag är deras mormor....

Kram på er!
Marie






Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...