lördag 27 augusti 2016

Slut i kropp och knopp!

Om jag nu ska summera denna första vecka med eleverna så blir det mycket jobb, men också mycket träning.... Det har varit en galet intensiv vecka där jag har varit tvungen att ta en dag i taget. Planeringstid har jag ju inte haft överflöd av. Sedan är det ju så viktigt när man startar igång med nya elever att starten blir bra, så man får jobba mycket med att alla elever ska känna att det är roligt, tryggt och spännande. Relationerna mellan eleverna och mellan eleverna och mig måste också få en bra start.Så man är liksom på helspänn hel tiden. Sedan måste jag lära mig schemat också och det känns som jag springer som ett skållat troll upp och ner och fram och tillbaka, vi ju också på tredje våningen så motion får jag minsann :)

Men jag har i alla fall bestämt mig att jobbet inte ska få ta överhand, så det har också blivit träning i någon form varje kväll. Jag började med friskis i söndags, då de hade uppstart.... Jag har provat på flera roliga pass som jag kommer at försöka gå på :)
Så jag måste erkänna att i slutet av veckan var jag helt slut i både knopp och kropp. En härlig träningsvärk av all träning, men också helt tom i huvudet. Så i torsdags fixade jag en sallad och vi åkte ut till bryggan i det fina vädret. Så himla skönt att sitta där, jag läste lite och så satt jag bara och tomglodde, vilket jag kände att jag behövde :)
I fredags hade jag egentligen tänkt att följa med Dick och grabbarna till Eksjö, då det skulle spela med Sator på Stadsfesten, men jag orkade helt enkelt inte så jag gjorde en repris och åkte ut till bryggan. Det var ju faktiskt 30 grader varmt...:) Efter ett tag kom Elina och barnen ut, så jag passade på att få lite barnbarnsgos.... Vilken härlig eftermiddag...
 

Eftersom jag denna kväll var gräsänkling så tänkte jag att det fick bli någon hämtmat, men då får jag e förfrågan från våra snälla vänner Mia o Anders om jag vill komma och dricka lite vin och äta lite grillat, och vem kan tacka nej till ett sådant erbjudande :) Så sagt och gjort blev det en cykeltur till Borgmästargatan...
 
Mycket god högrevshamburgare :(
Alltså efter denna dag och kväll kände jag mig alldeles avslappnad igen, vilken sensommardag och för att inte tala om kvällen. Vi satt ute länge och det var så varmt och skönt och sedan blev det kaffe inne på altanen. Härligt med fina och omtänksamma vänner :(

Kram och fortsatt trevlig helg på er fina bloggläsare!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...