onsdag 17 augusti 2016

Jobbstart!

Nu har jag hunnit att jobba i tre dagar och vips så var man inne i snurret.... Dagarna har varierats från allt från information, presentation av alla nya på skolan, NP- resultat, schemaläggning,överlämning av elever, flytta och göra i ordning klassrum, till en företagsmässa... Men planera lektioner då??? Nja, det är väl inte så viktigt, det hinner vi väl med sedan eller kanske får det bli i helgen. Ja så här är verkligheten och tyvärr så blir det så här varje år, bara att göra schema med att varje minut av timplanen ska stämma och att vi får lika undervisningstid i arbetslaget tar en evinnerlig tid. Vi är ju också ett nytt arbetslag så vi vill ju gärna diskutera förhållningssätt, arbetssätt, regler, planera första veckan m.m.Vi har lite annat planerat från ledningen de dagar som är kvar, men så klart hoppas jag att vi hinner klart med schemat och planera upp lite också....

Så klart är även omställningen att börja jobba stor, helt plötsligt ringer klockan 6.00 och sedan är det järnet hela dagen, så jag måste erkänna att jag inte varit superalert på kvällarna. Men jag har försökt promenera och så kör jag mitt gympapass som jag ska köra på skolan när vi har vår hälsodag :) Sedan har jag däckat rätt tidigt....

För övrigt känns det mycket bra med mitt nya arbetslag och jag tror det blir en spännande och bra termin. Vi ska ju börja om med en fyra, 45 nya elever i två grupper, så som sagt det blir något att se fram emot med spänning. Samtidigt har jag något som väntar nästa termin, då jag åter igen ska iväg och jobba i Thailand på Koh Lanta, och även där ska jag få fyror. Det blir en intensiv och inspirerande termin med de nya klasserna och samtidigt blir det en del att förbereda inför mitt stora äventyr på andra sidan jordklotet :) Vilket spännande läsår detta blir :) :) :) :) Samtidigt är jag ju mormor också och måste givetvis träffa dessa sötaste barnbarn så mycket som jag bara kan, för sedan blir det tomt i mormors hjärta i flera månader...
 Jag har sagt det förr, men det tåls att sägas igen :)

Kram & sov gott!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...