onsdag 10 augusti 2016

Inneaktiviteter vid regn och rusk!

Nu måste jag göra det som vi svenskar är väldigt bra på och det är att klaga på vädret :( FY, så kallt, det är ju värsta hösten, och nu vet jag att många tänker, men vi har ju haft en så bra sommar. Hmm, har vi verkligen det, vad gäller vädret då förstås? Det beror ju på vad man menar med bra, för min del är det även stranddagar och då måste jag säga att de varit rätt få. Nu vet ju jag att det var riktigt varmt en vecka i juli, men så klart var ju vi utomlands då. Men resten då, jo det har inte regnat, men ändå har det inte varit strandväder och detta vidhåller jag, för jag har aldrig något år varit så få dagar vid min brygga. det var väldigt varmt över midsommar och då var vi där midsommardagen och jag tog ett dopp, men sedan har det inte blivit mer än någon gång, och det kallar jag inte för en bra sommar. Johanna har haft semester i 3 veckor nu och inte haft en enda stranddag....:( så  henne tycker jag synd om, jag har fått sol ändå så jag klarar hösten...:)

När det är kallt, regn och halv storm får man hitta på inneaktiviteter, så det har vi gjort i veckan. I måndags tog jag med Johanna och Nicke till A-L Näs. för där hade de inte varit någon gång. Som vanligt imponeras jag av allas vår Astrid, vilken kvinna.... Vi gick där inne på utställningen och läste och lyssnade, hon är helt fantastiskt...
 Originalet av första berättelsen om Pippi!
Tänk att jag arbetar på den enda Astrid Lindgren skolan i hela Sverige :)
Sedan var det uppehåll efter en störtskur, så då passade vi på att gå ut en sväng i den vackra trädgården, men tyvärr tog mina batterier slut så det blev inte så många bilder.. De har ju gjort så himla fint i trädgården, sinnenas trädgård..:)

Ja och så till dagen, då hade jag tänkt att jag skulle gå på ALV med Timo, men jag kan säga att jag ångrade mig när jag var ute en sväng och kände den iskalla vinden samtidigt som det kom en regnskur. NEJ, tänkte jag, det får bli Kalles Lek & Lattjo istället :) Så moster och mormor hämtade Timo och mötte upp Nicke, hans bror och fru med deras barn och så fick det bli en rolig, fartfylld och trevlig dag på Kalles :) Timo hade blivit lite tuffare så det åktes mycket rutschkana och lektes både här och där, men roligast är ju som vanligt bollhavet :)
Ja nu går det verkligen på nedräkning,endast två dagar kvar... sedan helg och sedan är det slut på ledigheten. Jag tycker verkligen att det ska bli roligt att börja jobba och träffa alla underbara kollegor, men som alltid fasar jag för att jag har så lite fritid, så blir det alltid, veckans kvällar går mest till jobb och stressen finns alltid där. Jag bestämmer varje termin att denna ska det bli bättre och det har det faktisk om jag jämför hur det var för några år sedan, men visst blir det alldeles för mycket tid på kvällarna.... Jag får väl göra ett nytt försök denna termin  :) Men nu ska jag ha ett skönt avslut på mitt fantastiska lov i alla fall, trots väder och vind....

Kram
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...