tisdag 9 augusti 2016

Skånehelg!

Det var en riktigt trevlig och rolig helg att se tillbaka till.... I fredags åkte vi tillsammans med Mia o Anders till Ängelholm för att besöka Diana och Bernt.
I Ängelholm var det folkfest denna fredag, nämligen den årliga ljusfesten, men just detta år fyller också Ängelholm 500 år så det var extra festligt. Eftersom Diana och Bernt bor mitt i city var var folkfesten precis där de bor. Vid ån Rönne fanns en stor scen där det varit olika uppträdanden under kvällen, men vi nöjde oss med att gå ut just när Sanne Salomonsen spelade, och snacka om att Ängelholms folket gick ut man ur huse :)




Fredagskvällen löpte på med god mat och dryck och så lite ljusfestival med Sanne på det.... Dagen efter blev det shopping i Ängelholm och så tog vi lunch på torget. Efter det åkte vi ut till deras kolonilott och hade en trevlig kväll med grillat, samkväm, lite Thai Chi i trädgården och en massa skratt och prat :)
 Shopping
 
 Thai Chi
som sagt mycket skratt :)
Alla blev vi en aning förvånade när vi skulle till en kolonilott och det var en jättefin lite stuga med ett rum och kök, samt ett uterum och ett soldäck.... Som sagt en himla trevlig kväll och dagen efter begav vi oss hemåt med några stopp... det första vid Moasjön :)

Nu har jag gått på sista veckan på mitt härliga sommarlov och som vanligt börjar det surra i huvudet så här veckan innan man börjar. Jag ska ju börja med nya klasser och elever och inte hann vi förbereda så mycket innan vi slutade så det blir väl att planera lite i veckan.....

Kram på er fina bloggläsare!
/Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...