tisdag 23 augusti 2016

Skolstart!

Ja då kom äntligen den där måndagen då det var skolstart igen. I år var det inte vilken skolstart som helst utan nu var det dags för mig och mina kollegor att få börja om med 42 fartfyllda och förväntansfulla fyror :) Det är alltid spännande att börja om,det är många nya möten och alltid en utmaning att skapa goda relationer, men visst är det också jobbigt, just innan man känner varandra, vissa går det snabbare med och vissa längre....

Dagen på A-L började som vanligt med att lärarna går ut på skolgården och möter upp sin klass med en stor skylt och vår stod det ju så klart 4 på. Sedan tog vi de förväntansfulla eleverna med upp till sina nya klassrum. Vi samlades först i samma och presenterade oss lärare och sedan delade vi på oss och eleverna fick presentera sig för oss. Grupperna i år heter Vildvittror och Grådvärgar, eftersom vi har Ronja Rövardotter som Astrid Lindgrens tema i år 4....

Dagen fram till lunch löpte på bra och det blev mycket info men också lite att pyssla med för eleverna. Efter lunch så gick vi tillsammans ner till Källängsparken där vi började med sommarlovsbingo och sedan gottade vi oss med frukt, innan vi avslutade med några samarbetslekar :)
Full fart när eleverna har sommarlovsbingo!

Trots att det varit en mycket bra start och att det varit roligt så är jag fullständigt slut, det går verkligen i ett hela dagen, hinner inte sitta på rumpan 5 min och när eleverna går hem avlöper mötena varandra. Nu önskar jag bara att jag hinner jobba ifatt min planering och göra lista så jag slipper att tänka dag för dag, vilket jag inte gillar. Jag vill vara förberedd och ha struktur på mitt arbete...

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...