tisdag 2 augusti 2016

Visingsö!

Lite bloggtorka så här mitt i semestern, vilket tyder på att vi har haft fullt upp, den ena trippen har avlöst den andra, så himla roligt...:) Periodvis är det så här och sedan kommer det bara några härliga slappardagar och det är precis så här som det ska vara på ett toppensommarlov, ömsom lugn och ro och ömsom träffa folk och vara på vift...:) Då mår jag så himla bra... Nu när jag ska skriva detta blogginlägg sitter jag med ett leende på läpparna, jag är så glad och rik på vänner och lycklig över min fina familj :)

Förra veckan kom Johanna hem på lite semester och vi hämtade upp henne i Kisa och så stannade vi till på Hornåbergs camping och tog lunch och där mötte Elina och barnen upp, viket var en överraskning för moster :) Det blev lite lek och bad för barnen innan vi åkte hemåt. Det är verkligen ett toppenställe och jag kan rekommendera deras räkmackor :)
När sedan helgen kom så var det äntligen dags för Sanukträff, i alla fall några av oss som skulle cykla på Visingsö. Detta var helt otroligt härligt, trevligt och roligt, allt var så lyckat, tänk att bli ditbjuden, få låna cykel, få övernattning, mat, frukost, vin, bubbel, trevligt sällskap, helt magiskt och på köpet så var vädret med oss så vi fick både sol och värme ena dagen och lite blåsigare andra dagen, men vad gjorde väl det i detta sällskap. Vi cyklade första dagen åt ena hållet och ner och där stannade vi vid ruinen Näs, där 3 kungar levt och dött och den siste var Magnus Ladulås....Vi stannade och drack bubbel, pratade och myste...:)
Gunilla, Nina och Marie är redo för första trippen )
 
  
Vi fortsatte neråt och jag gjorde något som jag verkligen inte trodde, jag tog ett dopp i Vättern, jag min badkruka, men so Marie sa, det är sällan det är närmare 20 grader i Vättern, så då får man väl passa på :)
 
 

 Men alltså vilken underbar ö, jag blev helt hänförd av denna vackra natur, vi stannade stup i kvarten för att fota och det kändes som allt var ett enda vackert vykort... Sedan fortsatte turen tillbaka till stugan där vi åt goda grekiska pajer med vitt vin till, vi snackade och hade trevligt natten lång....
 Går ju bra att cykla, eller? :)
Framme vid stugan, snacka om en underbar vy...

Dagen efter började med yoga där Nina fick vara vår instruktör och så klart utsikten neråt havet... Dagen kunde inte börja på ett bättre sått och dessutom blev jag väldigt medveten om hur otroligt stel jag är :( Inte blev det bättre när Nina briljerade, så otroligt duktig hon är....
Vi börjar med en solhälsning....
 Trädet!
Sedan efter en god frukost fortsatte cykelturen uppåt Visingsö och åt detta håll ser man Vättern på båda sidorna när man cyklar. Jag säger det igen, så vackert....

Efter cykelturen blev det god blåbärspaj med lite vinbär på som Gunilla gjort mums...
Jag är fylld med så mycket energi efter denna helg och jag är så lyckligt lottad som har så fina vänner som jag kan träffa var stans på jordklotet och det känns som vi inte har varit ifrån varandra alls. Det är genom Sanuk som jag fått träffa så många fina människor från hela vårt avlånga land, men sedan är det några som man har knutit mera band till än andra. Jag är nu berikad med så mycket värme och skratt....

Så dags för hemfärd med färjan!

Tack fina vänner för en underbar och oförglömlig helg! Och ett extra tack till Marie för att vi fick komma till dig!!!!



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...