söndag 14 augusti 2016

Finalen!

Jaha så har vi då kommit till självaste finalen på sommarlovet :) Det blev en lite tripp till Öland också, och då ingen solutflykt precis för det har varit kallt, blåsigt och regnigt, men det var heller inte det som var syftet. Nej utan det var dags för en spelning med Wild/ Sator, alltså både Wild Rover och Sator trio, de som gjorde succé på julborden på Hulingen,Nu var det dags igen att sammanstråla på Carlas Café på södra Öland. Det har varit utsålt sedan flera månader tillbaka:) Vi bodde hos Lena och Peter i Mellby ca 1 1/2 mil därifrån och som vanligt är det stor gästfrihet hemma hos dem. Först fick vi varmrökt lax, romsås, sallad och potatis och efter spelningen var det efterfest och nattvickning med hela gänget. Galna grabbar i Sator höll låda så skrattmusklerna fick jobba hårt :)

På altanen i Mellby, fin havsutsikt!
 Carlas café, faktiskt en inredd ladugård :)
 Sator trio!
 Wild/Sator
 Heiki är uppe på borden och spelar!
 Efterfest :)
 
 Morgonpromenad!
Dags att bege sig hemåt!

Väl hemma så var det bara att göra sig i ordning och svida om för då var det dags att gå till Annika och Samuel som vi inte har träffat på hela sommaren och ännu längre sedan än så, men nu var det dags.... De bjöd på fantastiskt god mat och dryck och en väldigt trevlig kväll som även drog iväg till sena natten....)
Som sagt lovet kunde inte sluta på ett bättre sätt.... Och ändå var det en hel dag kvar, och det blev en slödag, var ju lite trött måste jag erkänna, men en del förberedelser inför jobbveckan orkade jag allt med, men också en härlig eftermiddag på balkongen och på kvällen gick jag och njöt av en härlig promenad i spåret :)
Ja, nu sitter jag här och laddar inför morgondagen. Dagen har varit en dag där jag faktiskt har suttit reflekterat över mitt sommarlov och jag kom fram till att det har varit en riktigt skön och avkopplande ledighet med många möten med både människor och platser... Jag sitter med ett leende på läpparna när jag ser tillbaka på allt, nu är lovet ett minne blott, men jag lever länge på detta länge och alla minnen är väl bevarade inom mig. Jag hoppas att jag är fulladdad med en massa ny energi så jag orkar hela höstterminen, för sedan vankas det nya utmaningar i livet  :) Nu är det väl dags att krypa till kojs så jag är utvilad till imorgon......

Kram till er alla!



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...