torsdag 6 augusti 2015

Suger ur det sista!

Suger ut det sista av den sista veckan, och jag har passat på att vara med lilleman lite extra. Elina har också legat i feber så det passade bra. I går tog jag en halvdag med honom på ALV, Vimmerbys stolthet, för det är verkligen något att vara stolt över för parken är så rolig och trevligt att gå där och den är så noga genomtänkt med allt vad gäller för att det ska passa barn och familjer :) Ingen skräpmat, inget kommersiellt som jobbiga karuseller utan bara gungor, rutschkanor, gunghästar och inte-stöta-marken banor och helt fantastiska teatrar med mycket duktiga skådespelare. Parken är helt enkelt en sagopark mer än en nöjespark med fokus på lek och sagor :) Ja, jag skulle kunna göra listan lång, så har man inte varit där är det värt ett besök :)

Jag har ju varit några gånger i år, men inte lyckats se några teatrar när man har haft med sig en 1 1/2- åring, utan då gäller det lek i de små husen, men nu såg vi faktiskt både Pippi och Madicken, plus att vi lyssnade på Paradis-Oskar och Rasmus när de sjöng. Vi hade en mysig eftermiddag när vi också tittade på hästarna och fåren som är så intressant. Den här killen är verkligen intresserad av djur och fascinerad av deras läte, "hörde fåren, hörde fåren" kan han upprepa hur många gånger som helst..:)

Timo ville hälsa på Pippi ump ump och lyckan var total när hon ställer sig mitt framför oss när de ska vinka hej då innan de far iväg med Hoppetossa :)
 Och så såg vi när Madicken och Lisabeth ska på utflykt och flyga från taket :)
Titta och hälsa på fåren :)
Paradis-Oskar o Rasmus sjunger för barnen!
 En kille som lyssnar på "Tänk jag drömde i natt att jag hade en..."
Och så bäst av allt, de små husen och en sopborste så han kan städa lite :)
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...