söndag 16 augusti 2015

Avkopplande veckoslut (nästan hela)

Veckan gick i rasande fart och tyvärr hann jag inte en bråkdel av vad som hade behövts, men men det brukar ju alltid vara så här och det har ju funkat förr...

I fredags och lördags tog jag helt ledigt. Direkt efter jobbet åkte jag ut till bryggan och tog ett par timmar där och läste och smälte veckan. Sedan kom Elina, Tommy och barnen och vi fikade på äggmackor, badade och myste. Sedan var det dags för årets första kräftfiske, så burarna betades och sedan åkte Tommy, Dick och Timo ut och la i burarna, premiär för lillkillen:) Det var en magisk kväll ända in i glittertimmen :) och jag bara satt därpå bryggan och njöt med Elina, Andrea och Mila..
Här är hjälpen med att beta burarna :)
Även i lördags tog vi oss en bryggdag och då hade vi med oss Linus också. Lite senare dök Tommy och Timo och han blev så glad att se Linus, en stor kille som han ser upp till. Det är så himla roligt att se hur den lille bara sätter sig och tittar på honom och bara beundrar....:) Linus hade också med sin radiostyrda båt som vi körde med och det tyckte han förstås också var roligt...
 
Jag är så glad över vår brygga och att jag har någonstans att åka där jag kan skingra mina tankar och koppla av. Jag hade gärna åkte dit idag igen med men stressen pockade på. Så idag söndag blev det massor jobb, både hemma och så har jag varit i skolan en sväng. Tur att jag tog mig min morgonpromenad för mycket mer har jag inte varit ute :( Hoppas verkligen inte att det ska bli så här om helgerna utan att jag kommer ifatt snart Imorgon kommer eleverna och det ska bli så kul och jag ser fram emot ett spännande läsår....:).

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...