fredag 14 augusti 2015

Första veckan check...

Pjuu min första vecka (nästan för jag tjuvstartade ju) är nu avverkad och jag är helt slut i huvudet... Det ät alltid så här veckan innan eleverna börjar och jag hoppas varje år att jag ska hinna planera och förbereda inför terminen, men icke... Det är bara en massa praktiskt arbete som att städa och möblera klassrum efter Bullerby Cup, göra olika gruppindelningar, packa upp och sortera nyköpt material, plasta böcker, göra schema, vilket varit det svåraste jag någonsin varit med om med tre klasser som delar på 4 lärare, språkval, hemkunskap och slöjd i olika grupper, och så ska varje ämne stämma på minuten :(... Det tog en massa id, men vi fick ihop det någorlunda med inte bra. Vi börjar bli rätt duktiga på att pussla och trolla med knäna :) Vi har också några elever som arbetar lite annorlunda och ska ha egna schema och det är inte riktigt klart ännu och jag är faktiskt inte riktigt klar i mitt klassrum heller så det blir nog att åka till skolan ett par timmar på söndag. Sedan är första arbetsdagen planerad, resten av terminen hinner vi väl med vid ett senare tillfälle, eller vad tror ni? Undrar om alla skoor har det så här???? Måste säga att göra schema själva och att röja efter Bullerby Cup är an stor arbetsbörda som jag skulle vilja vara utan...

Men men veckan har ändock flutit på bra, tack vare bra och trevliga kollegor.. Förutom att arbeta med allt praktiskt har vi varit på två föreläsningar, ett möte om vår hälsodag, ett om hemkunskapen, ett om en speciell elev, språkvalsöverlämning och så fotografering av kollegorna.Vi har också haft en trevlig Kick-off för hela området i Källängsparken. Vi var samlade från både förskola och skola och blev uppdelade i lag och vi göra en frågesport tillsammans. Det var också enklare förtäring i form av baguette och underhållning :)
Vi fick också se på drakflygning som många barn ägnat sig åt i Källängen i sommar :)


Nu tar jag helg och ska försöka att släppa allt vad arbete heter åtminstone fred-lörd...:)

Kram
/Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...